Peer review

Sistem peer review

Propunerile primite spre publicare la Editura Universităţii „Aurel Vlaicu” sunt evaluate astfel: - textele sunt analizate în redacţie pentru a vedea dacă se înscriu în domeniile Editurii Universităţii „Aurel Vlaicu” şi dacă respectă standardele de calitate editorială; - după această verificare, manuscrisul, însoţit de rezumat, este trimis spre evaluare unui număr de doi referenţi din rândul membrilor Comitetului Ştiinţific al editurii sau, dacă este necesar, unor colaboratori ai editurii, cu expertiză în domeniul abordat de lucrare;- evaluarea este realizată independent de către cei doi referenți, pe baza unor criterii riguroase de analiză ştiinţifică. Printre cele mai importante criterii de evaluare ştiinţifică enumerăm:
a) calitatea conţinutului ştiinţific al materialului; b) gradul de originalitate şi noutate a temei; c) relevanţa şi impactul asupra domeniului;d) calitatea datelor;e) metodologia folosită în tratarea subiectului ales;f) relevanţa surselor bibliografice pentru tematica propusă şi stadiul internaţional al cercetăriig) seriozitatea documentării şi claritatea formulării conţinutului ştiinţifich) calitatea redactării şi exprimării etc.
- referenţii comunică redacţiei decizia, şi, după caz, observaţiile şi recomandările lor. În cazul în care un referent acceptă publicarea, iar un altul respinge, lucrarea este evaluată de un al treilea referent a cărui propunere are caracter decisiv. - redacţia transmite autorului decizia referenţilor şi modificările solicitate de referenţi; - după ce modificările solicitate sunt realizate, textul se întoarce la aceiaşi referenţi pentru decizia finală.În termen de 30 de zile de la primirea materialului trimis spre publicare editura transmite autorilor decizia cu privire la publicarea sau nu a lucrării.