TEACHERS’ COMPETENCE

Authors

  • Lavinia NIÅ¢ULESCU “Eftmie Murgu” University of Resita

Abstract

In any field or profession we speak about a system of general and specific competences, the acquirement and development of these competences being a continuous process, the knowledge and capacities an individual owns enhancing and enriching, permanently reorganizing as the professional experience grows.
The achievement and the development of the teachers’ competence represent the basic requirement of the teachers’ initial and permanent training. This article tries to reveal ways to improve the training of the future teachers.

References

BalaÅŸ, E. (2010), Pregătirea inÅ£ială a studentului pentru profesia didactică, Arad, Editura Universităţii “Aurel Vlaicuâ€.

Bocoş, M. (2002), Instruire interactivă. Repere pentru reflecţie şi acţiune, Cluj – Napoca, Editura Presa Universitară Clujeană

Diac, G. (2009), “Personalitatea cadrului didactic†în Cucoş, C. (coord.). Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice. ediţia a III-a. Iaşi, Editura Polirom

Dillon, J.T. (1988), Questioning and Teaching: a Manual of Practice, London, Croom. New York, NY: Teachers College Press

Johnson, D. W., ÅŸi Johnson, R. T. (2009), “Energizing Learning: The Instructional Power of Conflictâ€, Educational Researcher, 38: 37-51, www.sagepub.com

Kolb, D.A. (1984), Experiential Learning, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

Lave, J.; Wenge, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge, Cambridge University Press

Momanu, M. (1998), „Aspecte conflictuale ale situaÅ£iei pedagogiceâ€, în Stoica-Constantin, A. ÅŸi Neculau, A. (coord.), Psihosociologia rezovării conflictului, IaÅŸi, Editura Polirom

Neacşu, I. (1999), Instruire şi învăţare, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică

Neculau, A (1998), „Conflictul socio-cognitivâ€, în Stoica-Constantin, A. ÅŸi Neculau, A. (coord.), Psihosociologia rezovării conflictului, IaÅŸi, Editura Polirom

Pânişoară, I.-O. (2003b), Comunicarea eficientă. Metode de interacţiune educaţională. Iaşi, Editura. Polirom

Pânişoară, I.-O. (2008), Comunicarea eficientă, ediţia a III-a, revăzută şi adăugită. Iaşi, Editura Polirom

Ştefan, M. (2011), Dezvoltarea competenţei de învăţare autonomă la studenţi. Tteză de doctorat, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei

*** Dicţionarul explicativ al limbii române. (2000). Bucureşti, Editura Univers Enciclopedic

Downloads

Published

2018-07-10