TRAINING OF MATHEMATICAL SKILLS AT PRESCHOOL AGE THROUGH ACTIVE – PARTICIPATIVE METHODS

Authors

  • Bianca Anamaria BERCEA student Aurel Vlaicu University of Arad
  • Gabriela Kelemen

Keywords:

didactic plays, kindergarten activities, activemethods

Abstract

Through the present paper I have tried to find out
the influence of the use of active-participative methods,
especially the didactic game in mathematics activities on the
development of pre-school children. Didactic game is of
particular importance among the learning methods used in
kindergarten, because it is the predominant activity of preschool
children. Play is the activity they prefer in
kindergarten, as it responds to their age peculiarities and it
ensures the transition from the play- based activities in kindergarten to learning-based activities in schools.

References

Baumoff A., Crian A. (1976).Culegere de jocuri educative pentru pre co

lari. Timioara: Editura Universitatii de Vest

Anghelache V. (2017). Metodica activitailor instructiv-educative din

gradinia. Ghid pentru examenele de definitivat i grade didactice.

Bucureti: Editura didactica i pedagogica R.A.

Breben S., Gongea E., Ruiu G., Fulga M. (2002). Metode interactive de grupghid

metodic. Craiova: Editura Arves

Bulboaca A., Aldea D. (2013). Revista naionala de profil psihopedagogic

pentru cadrele didactice din învaamântul precolar si primar.

Bucureti: Editura Arlequin

Cerghit I. (2006). Metode de învaamânt. Iasi: Editura Polirom

Cheta G., Binchiciu V. (2006). Metodica învaarii matematicii în ciclul pri

mar. Arad: Editura Universitaii „Aurel Vlaicuâ€

Chi V. (2002). Provocarile pedagogiei contemporane. Cluj-Napoca: Presa

Universitara Clujeana

Ciuciureanu M. (2011). Puni de trecere între învaamântul tradiional i

pe cel bazat pe modele pedagogice alternative în sistemul romândesc

de învaamânt. Bucureti: Institutul de tiine ale Educaiei

Cuco C. (2014). Pedagogie. Ediia a III-a revizuita i adaugita. Iai:

Editura Polirom

Dumitriu C. (2011). Psihopedagogia jocului. Bacau: Editura Alma Mater

Glava A., Pocol M., Tataru L.L. (2009). Educaia timpurie: ghid metodic

pentru aplicarea curriculumului precolar. Piteti: Editura

Paralela 45

ISJ Timi. (1976). Culegere de jocuri pentru precolari. Timioara

Kelemen G. (2011). Pedagogia învaamântului primar i precolar. Arad:

Editura Universitaii „Aurel Vlaicuâ€

Mateia A. (2003). Pedagogie pentru învaamântul preprimar. Bucureti:

Editura Didactica i Pedagogica

MECT (2008). Curriculum pentru învaamânt precolar (3- 6/7 ani).

Neagu M., Streinu-Cercel G. (2006). Metodica predarii matematicii

/activitailor matematice, manual pentru clasa a XI-a, Bucureti:

Editura Nedion

Oprea C.L. (2003). Pedagogie. Alternative metodologice alternative.

Bucureti: Editura Universitaii din Bucureti,

http://www.scritub.com/profesor-scoala/METODA-INVATARII-PRINDESCOPER63984.

php, consultat în 5.04.201;

http://www.asociatia-profesorilor.ro/jocul-didactic-metoda-ideala-de-ac

tivizare-a-invata rii.html, consultat în 14.04.2018.

Downloads

Published

2019-01-22